تفاوت سرعت وی پی ان ها چگونه مشخص می شود

تفاوت سرعت وی پی ان

تفاوت سرعت وی پی ان

تصور رایج در مورد این برنامه ها و عبارات این است که آنها سایت ها یا شبکه های اجتماعی فیلتر شده را باز می کنند. اما باید بدانیم که تفاوت ها و شباهت های بسیار مهمی بین «فیلتر شکن» و «وی پی ان» و «پراکسی» وجود دارد.

وی پی ان میتواند امنیت اتصال شما را در اینترنت بالا ببرد و شما از مشکلاتی که هکر ها میتوانند انجام دهند، مقابله کند.
بسیاری از ما تفاوت واقعی و مهم هر یک از این برنامه ها یا فناوری ها را نمی دانیم. از آن استفاده خواهیم کرد. برای باز کردن یک وب سایت یا پیام رسان عجله می کنیم و بدون مطالعه و بدون دانش کافی در اینترنت موبایل یا دسکتاپ خود به دنبال «فیلتر شکن» و «وی پی ان» و «پراکسی» می گردیم و با دیدن اولین برنامه آن را نصب می کنیم. بیشتر اوقات فراموش می کنیم که چنین برنامه ای را روی دستگاه خود نصب کرده ایم.
دانستن شباهت ها و تفاوت های این فناوری ها و نرم افزارها به شما کمک می کند تا هر کدام را در جای خود قرار دهید.تفاوت سرعت وی پی ان این به ما کمک می کند تا از آن برای هدف مناسب استفاده کنیم. گاهی اوقات برای باز کردن یک وب سایت ساده نیازی به نصب پیچیده ترین و سنگین ترین VPN نداریم. گاهی اوقات یک پروکسی رایگان و غیرقابل اعتماد با یک فایل فیلتر برای ارسال اطلاعات کاری محرمانه خود دریافت می کنیم.
بسیاری از کاربران می پرسند که آیا استفاده از کلید فیلتر رایگان مضر است یا خیر؟ یا می پرسند کدام VPN بهتر است یا “پروکسی” یا “VPN”؟
در این مقاله می خواهیم در مورد تفاوت فیلترشکن و وی پی ان با پروکسی و وی پی ان صحبت کنیم و به تمامی سوالات بالا پاسخ دهیم.

تفاوت سرعت وی پی ان VPN

تفاوت سرعت وی پی ان
تفاوت سرعت وی پی ان

فیلتر چیست؟
«فیلتر شکن» چیزی فراتر از یک تکنیک و ابزار است. یک اصطلاح و مفهوم کلی دور زدن و غیرفعال کردن کنترل ها و فیلترهای پیاده سازی شده در شبکه یا اینترنت است.
زمانی که سایت، آدرس وب، پیام رسان، شبکه اجتماعی و هر محتوایی در اینترنت به هر دلیلی فیلتر شده و در دسترس نیست؛ هر چیزی که به فیلتر کردن کمک کند. به طور کلی به آن فیلتر شکن می گویند.
فیلتر شکن ها می توانند تکنولوژی ها، تجهیزات و روش های مختلفی داشته باشند. ایمن یا ناامن بودن؛ نرم افزار، URL، پلاگین، دروازه، سرور DNS، حتی تنظیمات ساده ای که در مرورگر وب خود برای باز کردن وب سایت یا URL وارد می کنید.
مسدود کننده ها می توانند آدرس IP دستگاه شما (مانند رایانه یا تلفن همراه) را مخفی کنند و در برخی موارد اصلاً این کار را نمی کنند. همچنین برخی از فیلترها می توانند اطلاعات شما را رمزگذاری کنند تا از هکرها و هکرها محافظت کنند، اما باید بدانیم که همه فیلترها این کار را نمی کنند و استفاده از فیلتر لزوما از داده های ما محافظت نمی کند.
VPN چیست؟ یک تونل امن برای ارسال اطلاعات از طریق اینترنت که میتواند با کانفیگ های مختلی از جمله خرید سیسکو وی پی ان ، خرید اپن وی پی ان و یا کانفیگ تانلینگ میکروتیک باشد
VPN مخفف Virtual Private Network است که در فارسی به آن «شبکه خصوصی مجازی» می گویند. شاید اکنون VPN بر سر زبان همه کاربران اینترنت باشد و حتی دانشجویان از آن استفاده کنند، اما VPN ابزار آسانی برای عبور از یک برنامه یا فیلتر نیست و یکی از مفاهیم اساسی شبکه های کامپیوتری و امنیت شبکه به حساب می آید.
به عبارت ساده،خرید VPN برای اتصال به یک کامپیوتر راه دور یا شبکه خارجی در شهر، کشور یا قاره دیگر و جهان و ارسال اطلاعات به صورت ایمن و کاملاً کنترل شده استفاده می شود.

شما کاربران میتوانید با تست رایگان vpn از کیفیت ان سرویس مطلعه شوید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

فهرست مطالب